Search
תמונה של איתי זרם

לייעוץ והכוונה חייגו עכשיו
0526111107

אוטומציה לאתרי איקומרס – איך לבנות אוטומציה מדויקת שמגדילה מכירות בכ-40% באתר שלכם – המדריך המלא

תמונה של איתי זרם

נעים להכיר, אני איתי זרם.

מומחה דיגיטל ואוטומציה עם מעל 9 שנות ניסיון. אני חי ונושם את עולם הדיגיטל ואוהב להפוך רעיונות גדולים לפתרונות טכנולוגיים שמניעים תוצאות.
אחרי שנים של עבודה עם עשרות עסקים, אני מביא ניסיון מהשטח וגישה שמחברת בין יצירתיות ליעילות טכנולוגית.
מטרתי היא לעזור לעסקים לנצל את הכלים הדיגיטליים בצורה חכמה ופשוטה, ולשדרג את הדרך בה הם פועלים.

צרו קשר ואני אחזור אליכם אישית!

איך לבנות אוטומציה מדויקת שמגדילה מכירות באתרי איקומרס – המדריך המלא של איתי זרם

היום אני הולך להראות לכם מהלך שהוא חובה אצל כל בעל אתר איקומרס – אוטומציות ללקוחות פוטנציאליים דרך WhatsApp בשילוב עם Klaviyo ומערכת Make.com!
כשאנחנו משתמשים באוטומציות בצורה חכמה, אפשר להביא לקוחות שרכשו בעבר בחזרה אל האתר ולהפוך אותם ללקוחות שרוכשים באתר באופן קבוע ללקוחות חוזרים בקלות.

אני אסביר בדיוק איך זה עובד דרך מערכת Shopify, Klaviyo, WhatsApp עם Green API ומערכת Make, שמאפשרת חיבורים אוטומטיים בין כל הכלים. אז יאללה נתחיל.

מה צריך לדעת לפני שמתחילים?

לפני שנכנסים לפירוט, בואו נדבר שנייה על המערכות שאנחנו הולכים לעבוד איתן ומה היתרון שלהן:

      • Shopify – פלטפורמה פשוטה לניהול אתר איקומרס.

      • Klaviyo – מערכת אימייל מרקטינג חזקה מאוד שמתממשקת בקלות עם Shopify, ומאפשרת ליצור מיילים מותאמים אישית ללקוחות ולעשת פרסונליזציה עמוקה.

      • Green API לוואטסאפ – כלי מעולה להתממשקות עם וואטסאפ לשליחת הודעות אוטומטיות.

      • Make (או לשעבר Integromat) – מערכת אוטומציות שמחברת בין כל הכלים ומאפשרת לבנות תהליכים בצורה מותאמת אישית, אגב יש גם קורס שהכנתי שאני נותן בחינם כרגע למי שרוצה ללמוד על המערכת יותר


    שלב ראשון: מחברים את Make עם Shopify ו-Klaviyo

    השלב הראשון באוטומציה הוא חיבור Make למערכות האחרות שאיתם אנחנו הולכים לעבוד. בפועל, Klaviyo מאפשרת לכם לשלוח את הנתונים ממערכת אחת לשנייה, ולהפעיל טריגרים לכל אירוע. למשל, כשהלקוח נרשם לרשימת תפוצה, Shopify יכולה ליידע את Klaviyo שמדובר בלקוח חדש, ומכאן מתחילים לשלוח לו הודעות מותאמות.

        1. פתיחת חשבון ב-Make – אם אין לכם חשבון, תוכלו להשתמש בקישור שמקנה לכם חודש ראשון חינם עם חשבון Pro.
        2. יצירת סנריו חדש ב-Make – כאן יוצרים את ״תרחיש האוטומציה״ שיתחיל לעבוד.
        3. חיבור Shopify – מתחברים עם החשבון הקיים באתר שלכם, ומייצרים חיבור בינו לבין מערכת Make. הפעולה מאוד פשוטה – בחלון הראשי
        4. חיבור Klaviyo – מבצעים את אותו החיבור גם ל- Klaviyo בעזרת הAPI KEY שתקבלו בחשבון שלכם ומוודאים שניתן להעביר נתונים בין המערכות.
      1.  

      Make תאפשר לכם להגדיר מה לעשות בכל שלב של התרחיש הזה, מתי לשלוח מייל, מתי להפעיל הודעה בוואטסאפ ועוד.

      שלבים לחיבור Shopify ל-Klaviyo:

      החיבור בין Shopify לבין Klaviyo מתבצע בצורה סופר פשוטה. בדרך כלל אם זה חשבון חדש בKlaviyo אתם תוכלו לראות בעמוד הראשי שהם ממש מכווינים אתכם לשם ובתכלס מסבירים עצד אחר צעד איך לחבר את המערכת לאתר שלכם.
      איך לחבר את KLAVIYO לSHOPIFY
      במידה וזה לא חשבון חדש או שאתם לא מצליחים לחבר את זה בצורה קלה דרך הדף הראשי הנה הסבר איך לבצע את החיבור דרך הIntegrations:

      1. מתחברים לחשבון שלכםב-Klaviyo ועברו לדשבורד הראשי.

      2. מצד שמאל למטה תקליקו על השם של החשבון שלכם תעברו ל-“Integrations” בחלק העליון, לחצו על "Add Integration" ובחרו בShopify.

      3. כאן תצטרכו להכניס את כתובת ה-URL של חנות ה-Shopify שלכם. 

      4. הרשאות חיבור – Shopify יבקש מכם לאשר הרשאות חיבור. יש לאשר כדי ש-Klaviyo תוכל לאסוף נתונים על תנועת הלקוחות והפעולות שלהם בחנות.

      5. לאחר ההגדרה, Klaviyo תתחיל בסנכרון נתונים עם Shopify. בשלב הזה, כל אירועי הרכישה, נטישות עגלה, והצטרפות לרשימות תפוצה יתחילו להתעדכן אוטומטית ב-Klaviyo.

      שלב שני: יצירת טופס הרשמה עם Klaviyo

      כדי למשוך לקוחות, חשוב שיהיה לנו טופס הרשמה נגיש ופשוט. Klaviyo מאפשרת ליצור טפסים מותאמים, שמופיעים באתר ומציעים איזהשהו HOOK (כמו קוד קופון לנרשמים חדשים) – משהו שיגרום ללקוח בסופו של דבר להשאיר פרטים ולתת לנו את המידע שלו.

      1. יצירת טופס חדש – קודם כל נייצר טופס, אפשר לקחת את אחד הטמפלטים הקיימים ממגוון האפשרויות המוכנות שהם מציעים לנו שם.
      2. קביעת תוכן מותאם – פה זה המקום שלכם לתת בראש עם הקופי ולהיות יצירתיים! המטרה שלכם היא הכי פשוט והכי תכלס: אתם רוצים לקבל את המידע של הלקוח.
      3. הגדרת ההתנהגות של הטופס – קובעים מתי להקפיץ את הטופס, למשל, אחרי שהלקוח שהה באתר כמה שניות, יצר איזהשהו מעורבות מסוימת, גלש 70% מהדף או כל דבר אחר.

      שלב שלישי: בניית תהליך Welcome ב-Klaviyo

      ברגע שיש לנו נרשם חדש, מתחילים את שלב ה-Welcome – רצף הודעות שמחבר את הלקוח עם המותג.

          1. יצירת Flow חדש – בוחרים בתהליך מסוג ״Welcome״ ומקשרים אותו לרשימת התפוצה שלנו.
          2. הוספת מיילים מותאמים אישית – אפשר לבנות סדרת מיילים שעוזרת ללקוח להכיר את המותג ומציעה מבצעים מיוחדים. טיפ: שמרו על שפה שמתאימה למותג, למשל במקרה שלנו הוויב הוא יותר חברי כזה ״היי, איזה כיף שהצטרפת אלינו! הנה קוד הקופון שהבטחנו״.
          3. הגדרת טריגר להודעות נוספות – מגדירים טריגר שיורה Webhook למערכת MAKE שמפעילה את תהליך האוטומציה שנחבר לGreen API על מנת לשלוח את ההודעה האוטומטית בוואטסאפ.

        בניית תהליך אוטומציה Welcome ב-Klaviyo

         שלב רביעי: שילוב WhatsApp באמצעות Green API

        כדי להוסיף את הודעת הוואטסאפ כחלק מהתהליך, נעשה שימוש ב-Green API – מערכת שמאפשרת לשלוח הודעות אוטומטיות בוואטסאפ ולהתחבר אל הוואטסאפ הלא רשמי בצורה קלה וזולה מאוד.

            1. התחברות ל-Green API – פותחים חשבון, שמתחיל כחינמי לשליחה של עד שלושה נמענים ככה שאפשר לעשות טסטים.

            1. קבלת קוד QR – מחברים את הטלפון שלכם לחשבון על ידי סריקת קוד ה-QR.

            1. הגדרת הודעת WhatsApp – ב-Make, מגדירים את ההודעה הדינמית שתשלח ללקוחות. לדוגמה, ברגע שהלקוח נרשם, הוא מקבל מייל עם הקוד, ואחריו נשלחת הודעת וואטסאפ שמזכירה לו לבדוק את המייל ומציינת שוב את הקוד.

          מדהים כמה שזה פשוט: לקוחות יקבלו חווית שירות משודרגת ויש הרגשה שאתם תמיד שם כדי לעזור.

          שלב חמישי: מחברים את האוטומציה של הWebhook אל הGreen API בMake

          הגענו לשלב שבו האוטומציה שלנו מתקרבת לסיום, ועכשיו הזמן לחבר את ה-Webhook ישירות ל-Green API ב-Make.
          ה-Webhook משמש כנקודת חיבור שמאפשרת ל-Make לשלוח הודעות מותאמות אישית בוואטסאפ לכל לקוח שנכנס לתהליך.
          איך זה עובד? כל פעם שה-Webhook מופעל (למשל, לאחר שהלקוח נרשם לרשימת התפוצה או נטש עגלה), הוא שולח קריאה אוטומטית ל-Green API שמבצע את הפעולה ושולח הודעת וואטסאפ אישית ללקוח.
          אז בתכלס כל מה שצריך לעשות זה לחבר את הקישור שיצרנו לסנריו בMAKE אל השלב הבא של שליחת הודעת וואטסאפ – וזהו, אנחנו על הגל.

          שילוב AI באוטומציה לשדרוג התהליך 

          עוד אפשרות מעניינת לשדרוג התהליכים היא שילוב של כלים כמו GPT-4 (או AI מתקדם אחר). כשאנחנו מחברים את Make עם בינה מלאכותית, אפשר להגיע לרמות חדשות של התאמה אישית והבנה של צרכי הלקוחות. זה יכול לכלול יצירת תוכן אוטומטי עם המלצות אישיות, ניתוח תחומי העניין של הלקוחות, ואפילו שליחת הודעות שמנוסחות בצורה שתואמת את סגנון השפה של הלקוח. האפשרויות כאן באמת בלתי מוגבלות, וזה אחד הדברים שהופכים את האוטומציות לחזקות כל כך.

          קחו את האוטומציות לשלב הבא – דוגמאות מתקדמות

          תהליך פשוט של "Welcome" הוא רק קצה הקרחון. הנה כמה רעיונות נוספים לשימוש באוטומציות מתקדמות:

              1. תזכורות מותאמות אישית ללקוחות לפי סגמנטים: תוכלו ליצור תזכורות או הודעות עם מוצרים דומים למוצרים שהלקוח התעניין בהם בעבר, תחשבו איך זה יכול להגדיל את הסיכוי שהם ירכשו שוב!

              1. עדכון פריטים שאזלו וחזרו למלאי: לקוח נרשם למוצר שהיה חסר? שיקבל הודעה אוטומטית לוואטסאפ ברגע שהוא חוזר למלאי!

              1. פרסונליזציה ברמה גבוהה יותר: השתמשו במידע שקיים במערכות של Klaviyo (או מערכת אימייל מרקטינג אחרת שאתם עובדים איתה) ליצירת הצעות אישיות, למשל, הצעות שמותאמות לימי הולדת או מבצעים לקהל ספציפי.

            משוב לקוחות ושיפור תהליכים

            אל תשכחו לבדוק את הסטטיסטיקות, זה יעזור לכם להבין אם האוטומציות עושות עבודה טובה או לא. Klaviyo ו-Shopify מציעות כלים מתקדמים למעקב אחרי פתיחות מיילים, קליקים והמרות. זה יעזור לכם להבין בדיוק איזה הודעות עובדות הכי טוב ואיפה צריך לשפר. ניתוח נתונים זה שלב סופר קריטי באימייל מרקטינג.

            חשיבות השימוש באוטומציות באיקומרס

            אז למה בכלל להשקיע זמן ואנרגיה באוטומציות? כי ברגע שהכל רץ חלק, זה פשוט יעבוד בשבילכם ויגדיל לכם את התקשורת מול הלקוחות ויאפשר לכם בהמשך לשלוח לו קמפיינים ופרסומים ישירות לוואטסאפ. האוטומציות שאנחנו יוצרים פה מאפשרות לנו להחזיק את הלקוחות שלנו קרוב, לא לתת להם לברוח, ולבנות חוויית קנייה שמרגישה אישית ומדויקת. 

            לסיכום – שווה לנסות ולהתנסות!

            האוטומציות הן הכלי האולטימטיבי לחוויית לקוח משופרת ולהגדלת המכירות. מה שדיברנו פה זה באמת רק קצה הקרחון בתחום האוטומציות וספציפית בעולמות האיקומרס. המטרה היא בסופו של דבר ליצור תהליכים שיעבדו בשבילכם ויחסכו לכם זמן על פעולות ידניות.
            והיופי הוא שהתהליך שהדגמתי לכם במאמר הזה הוא נגיש בצורה פשוטה וחינמית, לפחות בהתחלה, אז יש לכם את כל מה שצריך כדי להתחיל לשחק עם זה ולבנות מערכת אוטומטית אפקטיבית לעסק שלכם.

            יאללה, תתחילו לנסות ותספרו לי איך הולך!

            אולי זה יכול לעניין מישהו נוסף? אשמח לשיתוף :)

            שירותים נוספים שאולי יעניינו אותך: